Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Uppkörning, Liseberg och thai-mat...

Av curlingfrun - 25 juni 2013 23:00

Hej och välkommen till mitt krypin!Två och en halv vecka innan det blir semester. Maken jobbar bara en och en halv vecka innan han får lämna jobbet för några veckor. Lilleman fördriver dagarna på dagis och tonåringen sover bort mycket av sitt sommarlov som så många andra trötta tonåringar. Idag blev det dock varken dagis eller sovmorgon för mina små gryn! Kusinen ringde igår kväll och undrade om han fick ta med små-kussarna till Liseberg idag! Så fick det bli, och strax innan tio idag hämtades dom upp. Nöjda barn lämnades av igen här hemma ikväll strax innan klockan åtta. Jag och maken tänkte passa på och lyxa till det med ett besök på någon av stadens thai-restauranger ikväll, men som det brukar bli när vi är barnlediga så hamnar vi vid köksbordet med ett glas cola och bara snackar lite. Tiden gick och lagom till vi plötsligt kände oss rejält hungriga så meddelade dottern att dom var på väg hem. Det fick bli thai-mat hemma på uterummet och det var alldeles utmärkt det också. Bästa storasyrran nattade lillebror medan jag och maken fixade till husvagnen inför morgondagens uppkörning. Maken har halva alfabetet på sitt körkort och jag har fullt upp med att manövrera min lilla sardinburk till bil så det är inte någon av husets folk som ska köra upp utan en fd kollega till maken. Han behövde låna ett ekipage och makens bil och husvagn levde upp till kravet på storlek och vikt så imorgon blir det uppkörning för gamla Bettan! Lycka till!Detta var min dag i korta drag. Övriga familjen sover. Jag ska lufta hunden, ge honom mat och krypa ner i sängen. Att få en liten stund för sej själv på kvällen är himla skönt! Njuta av lugnet en liten stund är perfekt nedvarvning. Att sedan titta till barnen och lyssna på deras snusande sovande andetag är så mysigt och härligt! Att maken sover vet jag innan jag ens stängt av tv'n. Hans snarkande hörs mellan våningsplanen och överröstar tv-ljuden. Men det är ändå ett ljud som jag älskar att höra! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards